15 квітня
Читати - с.68 Букваря (відповідати на питання).
Письмо - Тема "Слова ввічливості"


Скласти речення зі "словами ввічливості "та записати у зошит.
Математика - с.113 виконати завдання у зошит.
ЯДС - Тема "Книга вчить як на світі жить."
Вікторина «Що ми знаємо про читання?»
Розкажіть дітям, що успішне навчання неможливе без регулярного та вдумливого читання. Читати не тільки корисно для особистого розвитку, це ще й цікаво, адже так ми розвиваємо фантазію та уяву. Запропонуйте учням відповісти на запитання:
- Чи вмієте ви читати?
- Що ми можемо читати?
- Що таке книга?
- Чим книга відрізняється від газети?
- Які книги ви знаєте?
- Як називають людину, що створює книгу?
- Чим за значенням різняться слова «читати» та «розуміти»?
Бесіда «Хто-хто у книзі живе?»
Поговоріть із першачками про книги. Попросіть їх розказати усе, що вони про них знають. Після цього запропонуйте дітям уявити, що книга – це своєрідний будиночок, у якому живуть різні твори. Для прикладу скажіть, що у книзі можуть жити казки, вірші, загадки, прислів’я тощо (перелік літературних творів оберіть самостійно). Підготуйте по одному такому твору та прочитайте їх дітям. Після цього запропонуйте учням висловити свої враження щодо почутого, спробувати пояснити різницю між ними та назвати відомі їм твори.
Вправа «Слухаємо уважно»
Насамперед розкажіть дітям, що їм потрібно вчитися уважно слухати, щоб розуміти та запам’ятовувати інформацію. Варто пояснити різницю між поняттями «слухати» і «чути». Після цього запропонуйте комусь із учнів (хто уже вміє читати) прочитати невеличкий твір (наприклад, вірш). Інші діти мають уважно слухати.
Ніч у лісіСплять пташата на осиці,
Сплять зайчата під пеньком.
Сплять ведмеді та лисиці,
Їжачок спить під листком.
Тихо в лісі. «Люлі-люлі», –
По стежині ходить ніч.
Темно в лісі, всі поснули,
Лиш не спить сова і сич:
До світанку не заснуть –
Сон у лісі стережуть.
(А. Камінчук)
Запитайте у дітей:
- Як називається твір, який ви слухали?
- Про що розповідає цей вірш?
- Назвіть головних героїв твору.
- Де відбуваються події?
- Чому нас може навчити почуте?
- Скільки назв тварин ви почули у вірші?
Гра «Про що ця книга»
Запропонуйте першачкам відчути себе дослідниками. Продемонструйте дітям деталі різних книг, а вони нехай спробують описати їхні сюжети, вказати назви та назвати імена персонажів. Учні можуть орієнтуватися за:
Назвою

Ілюстраціями

Головним героєм

Як треба читати книги
Запропонуйте дітям ознайомитися із правилами користування книгами. Варто детально обговорити важливість кожного з них. Можна запропонувати учням об’єднатися у групи і колективно скласти невеличкі історії (послідовно, по одному реченню) про правильне поводження із книгою.
Що треба знати, працюючи з книгою:
- Не треба перегинати палітурку.
- Не варто загинати кути сторінок.
- Краще зробити закладку. Вона допоможе знайти потрібну сторінку і продовжити читання.
- Не можна робити позначок у книзі чи розмальовувати її.
- Потрібно уникати потрапляння рідини на книгу.
- Не варто читати книгу під час вживання їжі.
- Не можна брати книгу брудними руками.
- Носити книгу треба лише у чистому портфелі чи сумці.
- Залишати книгу можна лише на чистому столі або книжковій полиці.
- Варто організувати спеціальне місце для зберігання книг.
- Заборонено псувати книгу: рвати сторінки, пошкоджувати обкладинку тощо. Адже книга – наш друг!
Мозковий штурм «Обладунки для книги»
Першачки уже дізналися про те, що книга є джерелом знань. Її необхідно берегти і поважати. Вона – наш друг, а друзів треба захищати від неприємностей. Дітям варто дізнатися про основні методи і засоби, які допоможуть захистити книжку від пошкодження. Крім того, таку розмову можна успішно поєднати із розвитком вміння шукати аналогії та мислити креативно.
Спробуйте провести мозковий штурм. Для цього підготуйте зображення предметів, які могли б захистити книги від псування та пошкоджень. Покажіть їх дітям і попросіть, щоб учні висловили будь-які ідеї щодо можливого застосування цих предметів. Після обговорення значення та функцій кожного з них варто колективно обрати найкращу ідею. Щоб інформація краще засвоїлася, можна зробити такі захисні елементи із підручних засобів.
Гра «Наша бібліотека»
Розкажіть дітям, що таке бібліотека, навіщо вона потрібна та чому її ще називають «домівкою для книг». Після цього запропонуйте учням пограти. Для цього знадобиться лише чорний маркер, кольорові аркуші паперу і, звичайно ж, гарний настрій.
Попросіть дітей згадати будь-які назви книг, які вони знають або чули. Діти можуть навіть вигадати назву власної книги за умови, що зможуть стисло переказати її зміст. Вчитель виконує роль бібліотекаря і записує на кожен окремий аркуш по одному найменуванню. Коли учні озвучать усі можливі назви, вчитель може запропонувати підрахувати кількість книг на аркушах кожного кольору.
Для такої бібліотеки можна створити окреме місце і запропонувати школярам поступово замінювати аркуші на справжні книги. Так діти будуть самостійно формувати класну бібліотеку.
Музичне мистецтво - пісня "А ми любимо читати".
Комментариев нет:
Отправить комментарий