Я досліджую світ

14 березня

ЯДС

Мультфільм, який пояснює дітям, чому почалася війна

 https://nus.org.ua/news/z-yavyvsya-multfilm-yakyj-poyasnyuye-dityam-chomu-pochalasya-vijna/

 

 

23 квітня

Тема: Вимірювання часу. Пісковий годинник.

Як зробити пісковий годинник в домашніх умовах:

https://www.youtube.com/watch?v=KwPk5Zw-Lgg

Або в підручнику ЯДС с.88


Тема: Подорож в минуле України

Дивимось відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=cV6vuj3EVYU

Виконуємо завдання в друкованому зошиті с.51

21 квітня

Тема: Віртуальна подорож Україною

Подорож на Закарпаття

https://www.youtube.com/watch?v=SZo9v8lczUI


20 квітня

Тема: Навіщо люди подорожують

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=G5c66S93y2Y

https://ww

Виконати завдання в друкованому зошиті.с.50

w.youtube.com/watch?v=9AcAJx5skAI

Прочитати статтю в підручнику с. 84-85


Тема: Послідовність дій

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ebQWkDE-o9s

У підручнику с. 87



19 квітня 

Тема: Рух і час

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=NmOCsAykd_8

Прочитайте статтю в підручнику с.82

Виконайте завдання в друкованому зошиті с.47-48

Тема: Календар

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=UGOPEVxvdho

Прочитайте статтю в підручнику с.83

Виконайте завдання в друкованому зошиті с.49

16 квітня

Тема: Рух води та повітря. Кораблик

В підручнику с.81

Кораблик з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=ae28d4ru_bk

Як зробити яхту-вітрильну (кораблик) з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=fiwITfg1AlQ


Тема: Які рухи свідчать про пробудження природи

https://www.youtube.com/watch?v=YM4aaU_2tTs

Виконати завдання в друкованому зошиті з ЯДС

Подивитися відео та виконати завдання в робочому зошиті з української мови

https://www.youtube.com/watch?v=f9hknyAvsrk

14 квітня

Тема: Рух і здоров'я

Подивітся відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=xgQMjyX5hoQ

Прочитайте статтю в підручнику с .76



13 квітня

Тема: Як тварини з'являються на світ

Риби:

https://www.youtube.com/watch?v=YdgXF6qiEN8

Земноводні:

https://www.youtube.com/watch?v=XrkpbLzPIFs

Плазуни:

https://www.youtube.com/watch?v=G-Y0ZWRbAn8

Комахи:

https://www.youtube.com/watch?v=sGE-DsvFaW8

Розвиток зародка пташки:

https://www.youtube.com/watch?v=TtXY43ptQaI

Розвиток та тривалість життя тварин:

https://www.youtube.com/watch?v=Iz9UPeJ4_Hs

Підручник с.79


Тема:Алгоритм

https://www.youtube.com/watch?v=NmcbX1uI36w

https://www.youtube.com/watch?v=RtjIOpo63hI

Підручник с.80



12 квітня

Тема: Хто як рухається

Рух рослин:

https://www.youtube.com/watch?v=uXSJfLw2LbE

Подорож до кролячої нори:

https://www.youtube.com/watch?v=YZHdf405dPk

Польова миша:

https://www.youtube.com/watch?v=6TaF3PP8m7g

Заєць:

https://www.youtube.com/watch?v=THXU75M6-3w

Черепахи:

https://www.youtube.com/watch?v=kEIpo2wJDcY

Гепард:

http://aroundnature.info/uk/hepard/

Прочитати статтю в підручнику с.75

Виконати завдання в друкованому зошиті с.43


 Тема: Активний і пасивний відпочинок

https://www.youtube.com/watch?v=3acU-z0pnnM

Прочитати статтю в підручнику с.77

Виконати завдання в друкованому зошиті с.44

9 квітня

Тема: Види руху

Дивимось відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha9iex8KMRE

Виконати завдання в друкованому зошиті с.42


Тема: Важіль в іграшках. Маріонетка

Зайдіть за посиланням та виконайте ляльку - маріонетку, або в підручнику с.74

https://vseosvita.ua/library/urok-trudovogo-navcanna-vigotovlenna-lalki-marionetki-337658.html



7 квітня

 Тема: Рух і сила

Дивимось відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=13uG3wkrNrk

Виконати завдання в друкованому зошиті с.40


6 квітня

Тема: Рух і прості механізми

Дивимось відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=DpXGxnQqNCA

Виконати завдання в друкованому зошиті с.41



Тема: Виконавець. Система команд.

Дивимось відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=TphGxhQ5csA

Прочитайте статтю підручника с.73


5 квітня

Тема: Транспорт колись і тепер

Історія розвитку транспорту.

https://www.youtube.com/watch?v=BuCmlLheqkQ


Працюємо за підручником с. 68-69 (опрацювати статтю у підручнику)

Виконати завдання в зошиті с. 39


Тема: Транспорт колись і тепер

Водний транспорт

https://www.youtube.com/watch?v=KPH4HwlPmBg

Повітряний транспорт

https://www.youtube.com/watch?v=csboJzT1cR8

Сільськогосподарський транспорт і техніка.

https://www.youtube.com/watch?v=V3XStz10B8Q

Транспорт

https://www.youtube.com/watch?v=auahAyBVUKU




2 квітня


Вертоліт (праця)

Подивіться відео за посиланням  та зробіть вертоліт з паперу:

https://www.youtube.com/watch?v=ibUdyjV9jKc


31 березня

Тема: Чи може винахід бути небезпечним

Винаходи - це дуже добре. Але не потрібно забувати, що все має свої "плюси" і "мінуси".Тобто, звісно, що винаходи покращили наше життя, але з цим ми повинні вміти ними користуватися, щоб не зробити собі та близьким шкоди.

Попрацюйте зі сторінкою підручника с.65

Наприклад, телефон - його "плюси": розмова на відстані; "мінуси" не бачу співрозмовника.

Телевізор-

Автомобіль-

Лампочка-

Прочитайте пам'ятку про користування електроприладами.

Не забувайте ними користуватися.

Виконати завдання в зошиті с.36


30 березня

Прихід весни. Ознаки весни.

https://www.youtube.com/watch?v=rFEKFHk3wD4

https://www.youtube.com/watch?v=jKbKYTw_YcY

Виконати завдання в зошиті 



Інформаційні знаки

Повторення  "Як ми отримаємо інформацію"

https://www.youtube.com/watch?v=V6qZpWGlmwI

Прочитати інформацію на с. 66 підручника




29 березня

Тема: Українські винахідники

https://www.youtube.com/watch?v=Pb4noGc8y0w


https://www.youtube.com/watch?v=ZBdG4fByOsE


Прочитати статтю в підручнику с.63.

Виконати завдання в зошиті с.35.


Тема: Винаходи і відкриття


https://naurok.com.ua/post/ide-vinahodi-vidkrittya-7-misyac-2-klasu-nush-dodatkovi-materiali-ta-rekomendaci

https://www.youtube.com/watch?v=JQwrr1Q1dGU


Прочитати статтю підручника с. 64



19 березня

Тема: Предмети з недавнього минулого

Як змінювався телефон дивимось:

https://svitdovkola.org/2/1/media5

Як виглядали перші телевізори:

https://www.youtube.com/watch?v=G5kN8rNyL_Q

Фотоапарат (Фіксики) дивимось:

https://www.youtube.com/watch?v=8wHClZm2sWA

На с.58 перегляньте зображення.

Який ми можемо зробити висновок?


Тема: Досліджуємо рівновагу "Перекидайко"

Іванець - киванець - дитяча забавка, лялька, яка завжди встає, якщо її покласти. Це відбувається через тяганець усередині.

Ляльки - перекидайки родом з Японії. Виготовляли їх з дерева.Очі або взагалі не розфарбовували, або розфарбовували лише одне. Японці вірили, що якщо домалювати око та загадати бажання, то воно здійсниться.

На с. 62 підручника показано як вдома зробити ляльку - перекикайку.



17 березня

Тема: Велосипед:зручно та корисно.


Перегляньте відео:

https://24tv.ua/vrazhayuchi_zmini_yakih_zaznav_velosiped_za_200_rokiv_foto_video_n1276455

Працюємо на сторінці 57 підручника.

Прочитати статтю та дати відповіді на питання:

- Чи подобається вам їздити на велосипеді?

- Скільки вам було років, коли ви навчилися їздити на велосипеді?

- Опишіть свій велосипед.Як часто ви їздите на велосипеді? І куди?

- Ви завжди одягаєте шолом?

 - Порівняйте зображені велосипеди. Завдяки чому рухається кожен з них?

- Порівняйте велосипеди та автомобілі: визначте переваги і недоліки кожного.

- Що треба робити, щоб переміщення на велосипеді було безпечним?

- Яким ви учвляєте велосипед майбутнього?Опишіть або намалюйте.

Виконати завдання в друкованому зошиті с.32.



16 березня 

Тема: Кодування інформації

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=gH80KAbHwtM

https://www.youtube.com/watch?v=HC5hdO_KSd4

Працюємо за підручником (с.61)

Завдання 2,3 виконайте.



Тема: Людина вчиться у природи

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=vBkDVt5P2t0

https://www.youtube.com/watch?v=oSebjndeGH4


Прочитайте статтю на с. 59

Виконайте завдання в друкованому зошиті с.33.



15 березня

Тема:Як прали наші предки

Переглянути відео:

https://www.youtube.com/watch?v=-aLc0nDxS30 

Опрацювати с.56 підручника

Тема: Велкро

Переглянути відео:

 https://www.youtube.com/watch?v=IdDt5onE4aM

 Опрацювати с.60 підручника

Дати відповіді на питання:

- Як у Жоржа де Местраля з'явилася ідея для липучки?

- Чому реп'яхи прилипали до одягу і хутра собаки?

-Назвіть три способи використання велкро?

- Які риси характеру допомогли пану де Местралю зробити винахід?

- Порівнйте фото реп'яха і застібки велкро.

Виконати завдання в друкованому зошиті с.34.


 

 

20 листопада

Тема: Їх портібно берегти.Чому тварини потрапляють до Червоної книги.

 Перегляньте презентацію за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=PGEC18W9XAI

 Прочитати статтю у підручнику с.76-77

Виконати завдання в зошиті с.47

18 листопада

Тема: Кого годують кущі

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=a5dRkBgoUq8 

Прочитати статтю у підручнику с. 74 - 75 

Виконати завдання в зошиті с.46

 

 

17 листопада

Тема:Дуб: усе  для життя

 

Прочитати статтю у підручнику с.72-73

Виконати завданя в зошиті с.44 

 

 

16 листопада

Тема: Річки і люди.

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=iBi9SSl2ioA


Прочитатти статтю у підручнику с.71

Виконати завдання в зошиті с.43



16 листопада

Тема: Така різна вода.

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=4zaHedPdLFI

https://www.youtube.com/watch?v=kfYVqYs9BZ0

Прочитатти статтю у підручнику с.70

Виконати завдання в зошиті с.42



13 листопада

Тема: Природа України. Україна на карті.

Перегляньте відео за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=gGgyfWwo61Q

https://www.youtube.com/watch?v=lNQFDdCXQRo 

 https://www.youtube.com/watch?v=Q10qgp5GZP8

 

 Прочитайте статтю у підручнику с.66-67.

Виконайте завдання в зошиті с.41.


 13 листопада

Тема: Серветка.

 Подивіться відео за посиланням та виготовте серветку.

 https://www.youtube.com/watch?v=WZTNN0K2BTM

 

 

 11 листопада

Тема: Області України.

Переглянути презентацію за посиланням: 

https://drive.google.com/file/d/1t6cbOJ16_7ihEPolNAPoCeHdzOdxL4Cr/view?usp=sharing

 

 Виконати завдання в зошиті (с.40)

 

10 листопада

Тема: "Гарачі" клавіші.

Цілі: навчальна: продовжити ознайомлення учнів із клавіатурою; розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях; Основні складові комп'ютера. 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

Учитель. На минулому уроці ви вчились заповнювати магічні квадрати. Заповніть самостійно такі магічні квадрати. 

Фронтальне опитування

 1. Що розташовано на клавіатурі?

 2. Що можна бачити на клавішах угорі? 

3. Що розміщено нижче? 

4. Скільки букв на одній клавіші?

 5. Як набрати українські слова?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

Розгадайте кросворд 

1. Пристрій для запису інформації на дискету. 

2. Основний елемент операційної системи Windows. 

3. Пристрій, який має більше ніж 100 кнопок.

 4. Внутрішня пам’ять комп’ютера (назва гвинтівки). 

5. Програма, що вміє виправляти, доповнювати тощо. 

6. Пристрій, що виводить інформацію на папір.

Учитель. Щоб перейти до вивчення нової теми, повторимо вживання великої букви, крапки, знака оклику, знака питання. 

■ Коли пишуть велику букву?

 ■ Коли ставлять крапку, знак оклику, знак питання?

 ■ Наведіть приклади. 

Сьогодні ми продовжимо вивчати клавіатуру, ознайомимось з клавішею пропуску, з тим, як ввести велику літеру і розділові знаки.

 Отже, тема сьогоднішнього уроку — «Вивчаємо клавіатуру».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

Розповідь учителя з елементами бесіди BachSpace Delete — Унизу на клавіатурі є клавіша пропуску. 

Хто знає, що нею можна встановити? (Нею можна встановити проміжок між словами.)

 — Праворуч від клавіші «пропуск» розташовані клавіші руху курсора по екрану монітора. Вони виділені на рисунку вгорі.

-- Сьогодні ви ще дізнаєтесь, як можна вводити великі літери. Для цього використовують клавішу Shift. Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift. Потім натиснути клавішу з потрібного літерою і тоді відпустити Shift. Інколи потрібно, щоб усі букви були великими. Наприклад, заголовок до тексту. Тоді досить натиснути на клавішу CapsLock. При цьому клавіатура перемикається в інший режим, усі букви будуть великими. Якщо знову натиснути на цю клавішу, ви знову повернетесь до режиму малих букв. Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо натиснете Shift, то отримаєте знак оклику.

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 А ми зовсім не втомились! Вправо, вліво подивились. Встали. Спину розігнули. Руки вгору підтягнули. Опустили їх на боки Та надули свої щоки. Видихнули та присіли, Підстрибнули і на місце сіли.

VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК 

Повторення правил роботи за комп'ютером

 1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером. 

2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? 

Робота за комп'ютером . 

Релаксація 1. Сидячи за столом, розслабтесь і повільно поводіть очима справа наліво. Потім зліва направо. Повторіть 3 рази в кожен бік. 2. Подивіться на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 

VIII. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. 

1. Як ввести велику букву?

 2. Для чого призначена клавіша пропуску?

 3. Як ввести всі великі букви в слові?

 4. Що нового дізнались? 

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.


10 листопада

Тема: Наша країна - Україна.

Перегляньте відео:

https://www.youtube.com/watch?v=QKK6zE6S5zU

Виконайте завдання в зошиті (с.39).


9 листопада

Тема: Мала Батьківщина.

Мета. Продовжувати ознайомлення із поняттям "наша Батьківщина", уточнити і розширити уявлення дітей про велич і красу рідної України; формувати ціннісне ставлення особистості до рідної мови, до своєї країни, почуття гордості за Батьківщину.

Обладнання. Ілюстративний матеріал із серії "Мальовнича Україна", мультимедійні презентації "Це — моя Україна", "Київ — столиця України", набір предметних малюнків із серії «Мальовнича Україна»: кущ калини, гніздо, лелека, верба, тополя, соловейко тощо.

Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом

Хід уроку

I. Організаційний момент

IIФенологічні спостереження

IIIПовторення вивченого матеріалу

— Які тварини сплять взимку?

—  Назвіть зимуючих птахів.

—  Як люди допомагають тваринам взимку?

IVАктуалізація опорних знань

Гра-вправа "Закінчіть речення". (використання мультимедійної презентації)

Наша країна називається ....

Столиця України — місто ....

Найбільша річка України ....

— Батьківщина — це земля, на якій ти народився, де народилися твої ба­тьки, усі ми. Батьківщина — це твоє рідне місто чи село, вулиця, де стоїть твій будинок... Батьківщина — це рідна мова, якої навчили тебе мама й тато. Батьківщина у нас єдина, як мати. Батьківщина — це казки, які розповідала тобі бабуся, а їй розповіла її бабуся. Це зелена травичка і блакитна річечка. Це садок біля хати. Це безмежні хлібні лани. Твоя Батьківщина — це Украї­на. Наша країна розпросторилася на 1316 км із заходу на схід і на 893 км із півночі на південь.

Учитель зачитує вірш.

МОЯ УКРАЇНА

— Моя Україна —                         3 чого почалась

Широкі простори:                          Україна для мене?..

Поля і левади,                                Чи з пісні цієї,

Долини і гори...                             Що в небо злітає,

Молитва і пісня,                            Чи з рідної мови,

І слово натхненне, —                     Що звуками грає,

А чи з «Отченашу»,                       Що звуками грає,

Що мати навчає?..                          З тієї молитви,

— Із пісні, дитино,                        Що мати навчає,

Що в небо злітає,                           Твоя Україна                 

І з рідної мови,                              Себе починає.

                                                                                                         Марія Хоросницька

— Україна — це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу й незалежність. Україна — це ве­лика незалежна держава в Європі. Україна — це рідна мова, чарівна пісня, чу­дові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.

VВивчення нового матеріалу

1.  Робота з ілюстративним матеріалом із серії "Мальовнича Україна." (використання мультимедійної презентації)

— Учні розглядають ілюстрації, розповідають, що на них зображено. Підсумовуючи, вчитель каже:

— Гарний наш рідний край, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і бистрі ріки, і безмежні урожайні поля, і заквітчані луги, мальовничі села і міста, і все, чого лиш душа бажає.

2.  Бесіда з елементами розповіді

—  А зараз ми з вами спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.

Учитель на динамічній таблиці "Це — моя Україна" виставляє по черзі (в прорізи) предметні малюнки із зображеннями верби, калини, лелеки, соловейка і т. п.

Учні коментують. Наприклад: "Це — гніздо. Я кладу його на дах хати. У гніздо посаджу лелеку" і т. д. Учитель біля річки "садить" кущ калини і говорить:

А калина біля броду Білі квіти розпускає. На свою чарівну вроду Задивляється у воду, Соловейка виглядає. (Діти "садять"на кущ соловейка).

— На Україні калина завжди росла біля хати. У народі було прийнято садити кущ калини, коли народжувалася в сім'ї дитина.

  • Погляньте, діти, яка красива вийшла картина.(використання мультимедійної презентації) Така ж багата і кра­сива наша українська земля. Послухайте легенду про те, як же виникла наша країна.

НАША ЗЕМЛЯ

Легенда

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, ска­завши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до ньо­го, запропонував їм чорну землю. «Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогодні­шнього дня. А країну свою назвали Україною.

  • Ось як про неї розповідає український поет А. Камінчук.

Зацвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна.

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина,

Що, як тато і мама, одна!

3.  Робота з підручником (с. 46)

Читання вірша

— Як ми повинні ставитися до своєї рідної України? Як про це сказано у вірші?

4.  Бесіда про рідну мову, про незалежність України

— Послухайте вірш Марії Хоросницької і скажіть, що мати наказувала своєму синові.

Матусин заповіт

Раз мені казала мати:

"Можеш мов багато знати,

кожну мову шанувати,

та одну із мов усіх,

щоб у серці ти зберіг."

В серці ніжну і погідну

збережу я мову рідну!

  • Якою мовою ми розмовляємо?
  • Якою мовою мама вам співала колискову пісню?

Учитель читає вірш.

Колискова пісня, колискова —

то найперша материна мова.

Пахне вона м'ятою і цвітом,

чебрецевим і суничним літом ... (М. Сингаївський).

(Звучить пісня у виконанні гурту «Соколи» «Мова колискова»)

— Ми з вами одержали в спадок сучасну українську літературну мову — багату, розвинену, гнучку, красиву, мелодійну. Нею можна висловити все: від найскладніших і найновіших наукових відкриттів до найвеселіших віршів, пісень і оповідань.

Не шкодуйте часу і зусиль для вивчення своєї рідної мови. Мова — наш вірний друг і помічник протягом усього життя.

Запам'ятайте! 16 липня 1990 року Верховна Рада України прийняла Декларацію про державний суверенітет України, за якою українську мову визначено державною.

Декларація — заява одного чи кількох урядів, що доводить до загального відома важливу міжнародну подію, закон тощо.

Суверенітет — незалеж­ність і самостійність у внутрішніх і зовнішніх справах. (Учитель пояснює дітям терміни у доступній формі.)

—  Наша Україна — вільна держава. Але стала вона такою зовсім недавно, в 1991 році. Сотні літ боролися українці за свою незалежність. Часто віддавали за неї своє життя. І завдяки героїчній боротьбі пе­ремогли.

— Послухайте кілька віршів українських поетів про світлу, щиру любов до своєї рідної землі — до України. (Діти читають вірші, підготовлені заздалегідь.)

 

     Україна

У мене є єдина .

Країна — Батьківщина.

Радію і бажаю,

Аби цвіла, як рай.

Їй я пісень складаю,

Навіки прославляю...

А ти назви цей край.

        Україна

Усміхалось сонечко,

Калина цвіла,

Раділа, співала,

А ще й розцвітала.

Їй-Богу, найкраща

На світі земля!

А як називається, — ти не забудь!

 

         Дніпро

Долинами та кручами

Несе свої пишні води

Історія жива мого народу.

Прекрасна наша і могуча

Ріка надзвичайної вроди,

Оспівана в піснях мого народу.

             Україна

Краю милішого, ріднішого,

Як Україна ,- в світі нема.

Слова солодшого, зручнішого,

Як  Україна, - в світі нема.

 5.  Фізкультхвилинка

6.  Бесіда про Київ

— Назвіть міста України, які ви знаєте.

— А як називається головне місто нашої країни?

  • Головне місто країни — це столиця. Столиця України — Київ. В давнину в Києві жив князь Кий зі своїми братами Щеком і Хоривом і сестрою Либідь. Вони збудували це місто. А назвали на честь старшого з братів — Кия.

(Використання мультимедійної презентації)

Київ — це дуже давнє і мальовниче місто. Воно потопає в зелені парків і садів, невпинно росте і оновлюється. Найголовніша вулиця Києва — Хрещатик. Розкинувся Київ на берегах Дніпра.

—  Послухайте вірш про Київ і скажіть, яке дерево є символом нашої столиці.

Наша столиця

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша — Київ.

Квітує свічами каштан,

На храмах грає позолота.

Ось Володимир, ось Богдан,

Ось сяють Золоті ворота.

Летить у небі голуб-птах,

Над ним хмарки, немов пір'їни.

Й тріпоче синьо-жовтий стяг,

Як вільне серце України (А. Камінчук).

—  Про які визначні місця та пам'ятники Києва йдеться у вірші?

  1. Бесіда за ілюстраціями підручника та альбомом "Київ — столиця України" (с. 47) про визначні місця Києва, його пам'ятники.
  2. Хвилинка – цікавинка

Чи ж один на світі Київ?

—  Я — Київ, столиця України. Збудований славним Києм, півтори тисячі років височію над Дніпровими кручами.

—  А мене звали Київець. Я також був збудований Києм, але вже на Дунайському березі. На жаль, я не зберігся до днів сьогоднішніх, про мене лиш свідчить давній літопис.

—  Вітаю вас, браття-міста! Це я, озеро Кийове. Я гойдаю хвилі біля міста Лобні, неподалік від Москви.

— Я також озеро! І мене теж Кийовим звати. Тільки моя Батьківщина — Балкани. Голубію неподалік Адріатичного моря. На відміну від свого підмосковного побратима, ніколи не замерзаю.

— Почуйте мене! Це говорю я, Кий-острів. Я — на самісінькій Півночі, в Архангельській області. Гучними дзвонами славився в давнину. їх умілі майстри на моїй землі відливали.

—  А я — Кийовське поле, що поблизу села Кийов, за Карпатськими горами.

— Я — кубанська земля! Після того, як царські війська Запорізьку Січ зруйнували, я козацтву притулок дала. Розселилися тут запорожці, а ста­ниці свої рідними йменнями нарекли: Київ, Київка, Київське.

— Я — край цілинний. І тут є містечка і села, на честь славного Кия названі.

  • Приамур'я! Сибір! Ми теж бережемо ім'я Кийове! (З журналу "Пізнайко").

Заснування Києва

    Відбувалось це дуже давно, коли святі апостоли порозходилися до різ­них країв проповідувати Христову віру.

    У ті давні часи опинився біля могутнього Дніпра святий апостол Андрій зі своїми учнями. Він став на березі річки під горами і промовив:

—  Чи бачите ці гори? На цих горах величне стане місто, і буде в нім багато церков.

І вийшов на гори, благословив їх, поставив там хрест і помолився Богові.

Минуло багато років. І прийшли в ці краї брати Кий, Щек та Хорив і сестра їхня Либідь.

І тут, на горах над Дніпром, заснували вони велике місто й назвали ім'ям найстаршого брата — Київ.

     Здавна, коли ще люди не знали заліза та міді, а робили собі списи та со­кири з каменю, жили не в хатах, а печерах, у цих краях жило багато людей. І передусім тому, що тут сходилися дві великі ріки: Дніпро та Дністер. Над рікою легше було прогодуватися чи рибою, чи звіриною. Рікою люди пересувалися куди треба — сухих доріг тобі було небагато, і ними їздити було нелегко й небезпечно. Тому під Києвом виникали найбільші оселі, жило більше багатих людей, торгівельних: сюди частіше приїздили й купці з чужих країв з усяким товаром.

     З-поміж усіх українських міст Київ був найбільшим і найславетнішим. І сьогодні Київ залишається найбільшим містом — столицею нашої держави України (3 журналу "Вулик ").

VIЗакріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті (с. 46-47).

Завдання 1. Прочитайте і скажіть, як ви розумієте ці слова.

Завдання 2. Розфарбуйте малюнок.

Завдання 3. Допишіть речення.

Моя Батьківщина — ....

Найбільша річка України — ....

Завдання 4. Поміркуйте і з'єднайте частини речень.

VIПідсумок уроку.


6 листопада

Тема: Вас запросили у гості.

Правила поведінки гостя та гостинного господаря.

За всіх часів люди ходили в гості відзначати у вузькому чи широкому колі свята, ювілеї, весілля, а то й просто поспілкуватися. Бувало, час кардинально змінював життя, а все одно любов до застіль залишалася незмінною

Звичай ходити у гості і приймати гостей з'явився дуже давно. Вміння бути гостем, як і господарем ціле мистецтво. Гостинність так називають цю рису. Вона притаманна не лише окремим людям, а й цілим народам. Вельми гостинними були стародавні германці, греки. Ця риса є характерною для слов'янських народів, народів Кавказу.

Ще у ХІХ столітті французький гастроном Бріллат Саварин сказав, що приймати гостя це означає бути відповідальним за його прекрасне самопочуття протягом всього часу його перебування у вашому домі. Тобто, він сформулював закон, яким керуються при прийомі гостей уже майже два століття. Для гостей та господарів діє ряд правил писаних, неписаних, старих і нових.

Отже, вас запросили у гості. Прийти ви повинні, по можливості, в обумовлений час. Нетактовно приходити раніше вказаного терміну. Стіл ще не накрито, господарі не встигли причепуритися і не можуть приділити тим, хто прийшов, належної уваги. Все це створює непотрібний ажіотаж.

Неприпустимо і надовго спізнюватися. Ви псуєте цим настрій господарям. Запізнення, якщо воно неминуче, не повинно перевищувати п’ятнадцяти хвилин. Взагалі ж суттєве запізнення завжди розцінюється як ознака неорганізованості гостя, як вияв неповаги до господарів та до інших запрошених. Треба привчати себе суворо дотримуватися давнього правила: “На трапезу не спізнюються”.

Якщо все-таки з поважних причин вам доведеться спізнитися на урочистість, ви повинні попередити про це телефоном і вибачитись. Увійшовши до помешкання, де вже зібралися гості, які заждалися вас, гість, що спізнився, не повинен обходити всіх присутніх із рукостисканням. Достатньо попросити пробачення ще раз у господарів і потиснути руки тільки їм. З іншими присутніми можете привітатися легким поклоном.

Відповідно до існуючого етикету, господиня і господар зустрічають тільки перших гостей. Потім господиня залишається з ними, а господар сам зустрічає всіх інших запрошених. Відступ від цього правила можливий, якщо гості, що зібралися, без проблем спілкуються одне з одним. Тоді господиня може приєднатися до чоловіка, щоб зустріти наступних запрошених.

Господарі повинні постаратися, щоб запрошені не відчували незручностей. Вони мають привітно, без метушні, зустріти усіх, кого очікують. Обов’язково допомогти гостям роздягнутися, починаючи, зрозуміло, із панянок. Ці турботи повинен взяти на себе господар дому.

Пальта, плащі гостей повинні бути влаштовані на заздалегідь звільнену вішалку. Підготуйте місце і для мокрих парасоль, якщо на вулиці дощ або сніг. Гості напевно захочуть привести себе в порядок, тому ванна і туалет мають блищати чистотою, там мають бути у достатній кількості рушники для рук, туалетний папір, свіже мило тощо.

     

Зустрічаючи гостей, господарі в жодному разі не повинні пропонувати їм домашні капці подаючи домашнє взуття, господарі мимоволі руйнують ансамбль одягу запрошених. Хіба можна почуватися “у своїй тарілці” у вихідній, не кажучи вже про вечірню, сукні або костюмі і у пантофлях?! З іншого боку, гості самі повинні виявити розуміння й у випадку негоди надворі принести з собою таке взуття, що, гармонуючи з їхнім туалетом, не створить незручностей для господарів.

Господарі повинні зустріти гостей, відрекомендувати незнайомих, спрямувати розмову, виявити гостинність. І при цьому не доводити гостя до знемоги їжею, питвом, розпитуваннями, монологами і домашньою самодіяльністю у виконанні сонних дітей. Перед відходом гостей господарям не слід дивитися на годинник, згадувати про нагальні справи, мити посуд і полегшено зітхати, відчиняючи двері.

У гостях, на вечірках, вечерях та інших подібних заходах для відрекомендування краще вдаватися до допомоги посередника з числа знайомих гостей або членів родини господаря. Нові знайомі обмінюються вітаннями й у більшості випадків потиском рук. Першим руку подає той, кому відрекомендовується новий знайомий. Подавати руку слід в останній момент, йти з простягнутою рукою чи обмінюватися рукостисканням через стіл не прийнято. Простягати замість руки кілька пальців чи кінчики пальців нетактовно. Як правило, варто простягати для потиску праву руку. Якщо вона з якоїсь причини зайнята чи ушкоджена (у пов’язці), можна простягнути ліву руку, але попередньо вибачитись. Рукостискання не повинне бути занадто сильним чи, навпаки, надмірно слабким. Трясти руку непристойно, не рекомендується і потискати її двома руками.

Якщо чоловік у момент відрекомендування сидить, він зобов’язаний встати. Жінка може не вставати, за винятком тих випадків, коли її відрекомендовують дамі значно старшій за віком.

Велике значення при вітаннях має манера триматися. На людину, з якою вітаються, варто дивитися прямо, з легкою нейтральною посмішкою. Несприятливе враження справляє людина, яка, простягаючи праву руку для вітання, ліву тримає в кишені, дивиться убік чи вниз, продовжує розмовляти з іншою людиною. Така неввічливість не налаштовує до продовження спілкування.

Якщо зустрічаються подружні пари, то спочатку жінки вітаються одна з одною, потім чоловіки вітають жінок, і лише після цього чоловіки вітають один одного. Першою вітається жінка, що йде в супроводі чоловіка, з жінкою, що йде (чи стоїть) окремо. Жінка першою вітає чоловіка, якщо вона його обганяє.

У гостя, природно, обов’язки простіші. Він вчасно приходить, дзвонить не настирливо, йде також вчасно, не затіваючи при цьому прощального політичного диспуту в передпокої чи на сходовому майданчику. Хороший гість не примушує розважати себе і сам готовий розважити інших: зіграти, заспівати, розповісти. Але тільки коли його попросять. А про те, що не можна не тільки розливати соус на скатертину, а й навіть бачити, як це роблять інші, — говорити чи писати вже не доводиться — це знають усі.

Зрозуміло, культурна людина, навіть якщо й не вивчила всіх правил застільного етикету, все одно зуміє поводитися інтелігентно, а з оточуючими — чуйно й уважно. Не випадково багато правил культурної поведінки починаються з частки НЕ. Вихована людина НЕ робить нічого такого, що могло б зачепити, скривдити, принизити іншого. Вона НЕ розмовляє іноземною мовою у присутності людей, котрі її не розуміють. НЕ розглядає безсоромно оточуючих, особливо людей із фізичними вадами. НЕ злословить із приводу господині й невдалого салату по виході з гостинного дому.

Найперший мінімум, який передбачає гостинність це не розповідати гостям про свої невдачі чи хвороби. Якщо тобі відомо, що твій гість любить щось смачненьке, то ти можеш йому дуже догодити, коли приготуєш його улюблену страву.

У гості ходять з різною метою: відсвяткувати у компанії якесь державне або релігійне свято, привітати господаря чи господиню з їх особистим святом, вирішити якесь питання, про щось домовитись. Звичайно, роблять подарунки. Хто, коли і як зробив це вперше, ми не знаємо. Хоча, мабуть, це було так. Хтось віддав комусь щось цінне. Побачивши на його обличчі радість, вдячність, зробив відкриття, що давати, можливо, радісніше ніж брати. І це в подарунку головне.

Подарунки треба вміти вибирати, вручати і приймати. Для цього теж існують певні правила. І якщо ти хочеш комусь подарувати щось гірше зі своїх речей, тобі не потрібне, не роби цього.

А ще ти, мабуть, знаєш, що в гостях майже завжди пригощають. Цей звичай прийшов до нас ще з доісторичних часів. Так, на прийомах у римського полководця Лукулла у 1 столітті до нової ери гостям подавали таку кількість різноманітних страв, що багато чого вони з'їсти були не в змозі і, щоб не ображати господаря, забирали все це додому у великих серветках. (До речі, історія полотняних серветок, що й досі використовуються при сервіруванні обідніх столів, бере свій початок саме з тих часів).

У різні епохи в кожного народу були свої звичаї споживання їжі. У багатьох народів Бразилії, Африки, Полінезії було прийнято їсти тільки наодинці. Коли імператор американських індійців Монтесума сідав обідати, перед ним ставили позолочений екран, бо ніхто не повинен був бачити, як він їсть. У більшості народів земної кулі спільно обідати є прикметою довір'я та дружби. В одному з літописів часів Київської Русі розповідається про сварку двох князів Ізяслава Мстиславовича та Гліба Георгійовича, яка закінчилася миром. "Гліб же виїхав і поклонився Ізяславу. Ізяслав же покликав його до себе на обід і тут обідав". Тобто, спільна трапеза краще клятви закріпила мир. Володимир Мономах у "Поученнях дітям…" писав: "... вшануйте гостя, звідки він до вас не прийде, чи простий, чи знатний, чи посол, якщо не можете дарунком, то їжею і питвом".

Символічне значення спільної трапези дійшло до наших днів. А у дипломатів спільні обіди складова дипломатичного етикету. Причому, порушення церемоніалу при зустрічі, у порядку розсаджування гостей за столом та черговості їх обслуговування вважається прямим викликом представникам тієї чи іншої країни.

Різні книги дають не завжди однакові поради, як поводитися за столом. Наприклад, у книзі «Дами і панове» (Мінськ, 1992 р.) сказано: «Жінки для більшої обачності приколюють серветку одним її краєм до грудей». А в харківському виданні «Екзотичної кухні» (1998 р.) все навпаки: «Опинившись за столом, не закладайте крохмальну серветку за комір і не розкладайте її на грудях. Це ознака провінціалізму. Серветку слід розкласти на колінах».

Отже ряд правил, що їх слід дотримуватися:

  • Не валіть у тарілку сусідці без дозволу вінегрет — це не називається обходжати дам.
  • Не лізьте цокатися до іноземців.
  • Не розповідайте старі анекдоти.
  • Не намагайтеся наколотити на виделку каперси, мариновані маслюки мікроскопічного розміру чи зелений горошок — вони добре втікають.
  • З’ївши морозиво з вишнею, не стріляйте кісточкою в господиню — не кожна оцінить усю принадність цього милого жарту.
  • Не кадріть сусідку, не прожувавши, — це нечемно.
  • Не стромляйте недопалок у діжку з фікусом або вже робіть це непомітно.

І остання порада. Залишаючи гостинний дім, не запитуйте в господаря, чи поважає він вас. Якщо запросив, отже, поважає...

Виконати завдання у зошиті (с.36).


Тема: Українські традиції.Витинанка "Будинок".

с.59 підручника

Витина́нка (від українського слова  «витинати», тобто «вирізувати», «вивертати») — це вид давньослов'янського, зокрема українського народного декоративного мистецтва. Включає сюжетні та орнаментальні прикраси житла — ажурні, силуетні тощо.

Витинанці властива лаконічність й вишуканість зображальних засобів. Близька до неї техніка створення силуету.

Витинанки виготовляються з допомогою ножиць (маленьких і, наприклад, дуже великих — для стриження хутра овець), спеціальних дрібних пристосувань майстрів, що передаються з покоління в покоління, а також ножа, сокирки, інших знарядь. Матеріалом для витинанок є папір (білий або кольоровий). Деякі люди вважають, що витинанками можуть бути вироби з дерева або із рослинних заготовок. Проте на Першій Міжнародній виставці витинанок (Вырезки мира, Вільнюс, 1991) витинанками були названі лише вироби з паперу (будь-якого) і тонкого картону. Витинанки використовують для прикрашання приміщень  — стін, вікон (наприклад, дивовижні фіранки на кватирках сільських хат), а також полиць, коминів, печей. Витинанки застосовують як у побуті, так і для підготовки релігійних або світських свят.

перегляньте відео та виконайте витинанку:

https://www.youtube.com/watch?v=LH5CALda3zI


4 листопада

Тема: Створюємо модель класу.

 

Працюємо за підручником (с.56) 

Роздивіться, як діти створили модель класу.

Пригадайте наш клас, як в ньому розміщено меблі.

Спробуйте створити модель свого класу з конструктора або підручних матеріалів (сірникові коробки, кришечки від пляшечок тощо).

Намалюйте план класу - з використанням моделі і без неї. Порівняйте малюнки.


 

 

3 листопада

Тема: Вікна та дії з ними

Переглянути:

https://www.youtube.com/watch?v=GVN8jPet0Dk

Виконати завдання з підручника(с.58).


3 листопада

Тема: Якщо загубилися в громадському місці


Корисні підказки. Загубився


Корисні підказки. Ти загубився у транспорті

https://www.youtube.com/watch?v=un9sjidU_xQ


— Уяви, що трапилася неприємність. Ти відстав/відстала від решти під час екскурсії. Або раптом у невідомому місці навколо тебе немає нікого знайомого. Може, потрібно голосно заверещати, щоб на тебе звернули увагу? Чи жалібно заплакати?

Ні, це — неправильні рішення.

По-перше, не плач, а зберігай спокій.

По-друге, залишайся там, де перебуваєш. Тебе обов’язково будуть шукати і знайдуть.

Звернися по допомогу до поліцейського, продавця або охоронця. Якщо маєш мобільний телефон, то негайно зателефонуй батькам чи іншим родичам, дорослим.

Запам’ятай!

Ніколи не сідай у машину до незнайомців, щоб дістатися додому або до батьків на роботу.

Добре пам’ятай свою адресу й номери телефонів батьків.

• Придумай, що має відповісти хлопчик незнайомцеві. Разом з батьками вигадайте для таких ситуацій таємне слово-пароль.

Розгляньте малюнки й обговоріть. Як варто поводитися в громадських місцях, щоб не загубитися? Складіть пам’ятку для тих, хто вже загубився.

Запам’ятай чарівну фразу!

Допоможіть мені, будь ласка.

Для чого потрібні правила поведінки в громадських місцях? Які громадські місця тобі подобається відвідувати, а які — ні? Чому не варто панікувати, якщо поряд немає нікого знайомого?

Про що тобі було корисно дізнатися?



2 листопада

Тема: Межі особистого простору.

https://www.youtube.com/watch?v=2Ejl75aW6w0 - пояснення


Виконати завданя в зошиті (с.33)

Завдання 1 - пронумеруйте послідовно назви територій від найменшої до найбільшої.

Завдання 2 - доповніть речення.

Завдання 3 - Як визначити межі особистого простору? Позначте V.

Завдання 4 - Представники яких професій можуть порушувати межі особистого простору інших людей? Поясніть чому?


2 листопада
Громадський простір


Обговорення статті з підручника (с.54)
Запитання:
- розглянте малюнки та поясніть, де приватний простір, а де громадське місце?
- наведіть по два приклади місць особистого і громадського простору;
- пригадайте правила поведінки на дитячому майданчику, в магазині, на вокзалі, у кінотеатрі, у музеї.

Виконати завданя в зошиті (с.34)








Комментариев нет:

Отправить комментарий

29 травня ЯДС - Виготовлення веселого клоуна на палочці https://www.youtube.com/watch?v=JwulODCNdC4 https://www.youtube.com/watc...